9 Haziran 2017 Cuma

2016 KGSP (Kore Hükümet Bursu) Güney Kore'de Yüksek Lisans Bursu ve MÜLAKAT

Binbir zorlukla belgeleri hazırladınız, gönderdiniz. Ve mülakata çağrıldınız.
Herkesin merak ettiği mülakatın hangi dilde olduğu sanırım. Mülakat genel itibarı ile Türkçe ancak arada İngilizce ve Korece sorular da gelebiliyor. Hemen kendi mülakatımdan başlayacak olursam, bir önceki yazıda Aylin Hanım'ın salona kadar eşlik ettiğini yazmıştım. Okumayanlar http://guneykoreveben.blogspot.com.tr/2017/06/2016-kgsp-kore-hukumet-bursu-guney.html linkni tıklayarak okuyabilirler.

Aylin Hanım da salona giriyor ve yanında Milli Eğitim Bakanlığı'ndan geldiğini düşündüğüm bir Türk beyle beraber salonun sol tarafında oturuyor. Mülakat komisyonunda değiller ama arada nüdahele ettikleri oluyor. Komisyonda yanlış hatırlamıyorsam 4 Koreli 3 Türk olmak üzere 7 kişi vardı. Tam tersi 3 Koreli 4 Türk de olabilir. Karşınızda sizi epey bir kalabalık bekliyor yani. Onlar uzunca bir masaya sıralanmış otururken salonun tam ortasında tek sandalyede siz oturuyorsunuz =)

Mülakatta bazı sorular kalıp zaten az çok tahmin edersiniz. Neden Kore? Sonrasında Türkiye'de mi devam etmek istersiniz yoksa Kore'de mi?Döndükten sonra ne yapmak istersiniz gibi. Ama bunun dışındaki diğer sorular tamamen kişiye özel, hazırladığınız belgelerle alakalı ve mülakatta verdiğiniz cevaplara göre şekilleniyor ona göre sorup üzerinize gelebiliyorlar.
Yani neden sizi seçelim? İki ülke arasında yararınız ne olacak? Jüriyi tam olarak ikna etmek gerekiyor. Kararsız kalırsanız tereddüte düşerseniz bu size eksi puan olarak yansıyacaktır. Tecrübe ile sabittir =)

Bana sorulan ilk soru:
 -2014 yılında mezun olmuşsunuz neden bu sene başvuruyorsunuz?

Belgelerimi hazırlarken Kapadokya'da Korelilere tercümanlık yaptığımdan da bahsetmiştim. 2. Soru hemen bununla alakalı geldi. Soruyu soran Türk idi. Aynı zamanda 2. üniversite olarak Turist Rehberliği de okuyordum ve Türkiye'de de devam eden bir yüksek lisansım vardı.
 2.Soru:
-Döndüğünüzde turist rehberi mi olacaksınız?
3. Soru:
-Bu kadar ilgilisiniz, neden Korece sertifika yok?
4.Soru
-Kapodokya'yı bize Korece anlat. (Koreli biri sormuştu) Sürekli anlattığım hatta artık ezbere olduğum Kapadokya'nın oluşumunu doğru dürüst anlatamadım bile. Volkanik patlamalar ve iklimle alakalı 3 5 cümle ancak kurabildim heyecandan.
5.Soru:
-Neden Matematik seçtiniz?
6.Soru
-Matematik sizi tatmin etti mi?
7.Soru:
-Peki Gazi'deki yüksek lisansınız ne durumda? Cevap devamsızlıktan kalıyorum =))) cevabıma hepsi epey gülmüştü ama doğruyu söyledim =)
8.Soru
-Koreceniz orda eğitim almaya yetecek mi yani teknik olarak?
9.Soru:
-Döndükten sonra ne yapmayı düşünüyorsunuz
10.Soru:
-Kore'de doktora yapmak ister misiniz?
11.Soru İngilizce olarak
-Kore'ye gittiniz mi ? Kore yemeklerini beğendiniz mi?
12.Soru
-Öğrencilerinizin en çok zorlandığı konu ne?

Bana yöneltilen sorulan bunlardı. Hepsine de cevap verdim. Mülakat ortamı normaldi. Cevaplarıma güldükleri, espri yaptıkları da oldu. Ama genel olarak Türkler çok üzerime geldi. Çok sıkıştırdılar diyebilirim. Ben zaten kararsız olarak mülakata gittiğim için, daha kendim ne yapacağım konusunda tereddütlerim varken haliyle jüriyi de ikna edemedim. Mülakattan çıktığımda fena geçmemiş gibiydi. Yani en azından her soruya cevap vermiştim ama sonradan düşününce resmen saçmalamıştım. Örnek verecek olursam, ilk başta yüksek lisans bitince dönmek istiyorum dedim, sonra Kore'de doktora yapmak istemez misiniz sorusu gelince ona da yapmak isterim dedim. Genel olarak cevaplarım tutarsızdı.

Haftasonu geçti. Ve pazartesi günü sonuç açıklama günü. Kazanan kazanamayan herkese dönüş yapacaklardı. Yani o telefon illa ki çalacaktı. Pazartesi öğleden sonra Aylin Hanım aradı. Sonuç bildirmek için arıyorum malesef ki kazanamadınız dedi. Az çok beklediğim bir sonuçtu.Neden kaybettiğime dair bir geri dönüş istesem de, size neden seçilmediğinize dair bir feedback vermiyorlar, bir açıklama yapmıyorlar. Tutarsız cevaplarım, kararsızlığım,zaten Türkiye'de de yüksek lisansa başlamış olmam ve 2.üniversite olarak farklı bir bölüm okuyor olmam ve halihazırda zaten çalışıyor olmam mülakatta kötü etkilemiş olabilir diye düşünüyorum. Tabi ki diğer adayların çok daha güçlü olması ve mülakatta kendilerini göstermiş olmaları da önemli. Sıralamaya tabi olduğumuz için diğerleri ne kadar güçlü ise sizin seçilme şansınız o kadar azalıyor.

Daha aklıma gelmeyen sorular olabilir. Aklıma geldikçe güncellerim ^^

11 yorum:

  1. Çok yardımcı oldu yazınız gerçekten teşekkürler aklımdaki çoğu sorum cevap buldu sayenizde:)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba yazınız için çok teşekkür ederim. Fakat bir sorum olacaktı ben master yapmak istiyorum. Kendi ülkemde master yapıp tekrar Kore'de master için başvuru yapabilir miyim? Yoksa master diploması olanlar olmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Tabii ki de başvurabilirsiniz. Öyle bir şart yok ama masterınız bittiyse direk doktoraya da başvurabilirsiniz.

      Sil
  3. Merhabalar bir sorum olacak. Benim Korecem yok, ingilizcemde A2 seviyesinde, araştırmalarımda mülakatın tükçe yapıldığı ingilizce şartı aranmadığı söyleniyordu. Tabi ingilizcesi iyi olanlar ve puanları olanlar ek puan alıyordu. Bu durumda şansım nedir?

    YanıtlaSil
  4. According to Stanford Medical, It's indeed the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years more and weigh on average 42 lbs lighter than we do.

    (By the way, it really has NOTHING to do with genetics or some hard exercise and EVERYTHING to around "how" they eat.)

    BTW, I said "HOW", and not "WHAT"...

    Click this link to reveal if this little questionnaire can help you decipher your true weight loss potential

    YanıtlaSil

^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...