8 Eylül 2016 Perşembe

Topik Sınavı Çalışma Kitabı


        Her ne kadar daha Topik sınavıni geçip belge alamamış olsam da sınava hazirlananlara, kitap almayı düşünenlere yardımcı olabilir diyerekten yazıyorum. Topik Sınavı icin cok kitaba gerek olmadığını düşünüyordum her zaman. Özellikle internetle haşır neşir olanlar kendi çalışanlar için.
        Topik Guide diye bir site var. Biraz İngilizceniz varsa ve ciddi anlamda Topik için hazırlanmayı düşünüyorsanız göz atın derim. Topikle ilgili tüm çıkmış sorular ve gramer yapıları kelime yapıları mevcut. Hatta çalışma taktiklerine kadar var. Bir ara vakit bulunca bende çevirip paylaşacağım.
Türkçe olarak pek fazla kaynak olmadığı için zorlanan çok oluyor. Ben daha çok okuyup okuyup uygulamaya koymayan grupta yer aldığım için kendime pek faydam olamadı. Ama blogu okuyanlara olabilir :)
         2014 yılında ilk olarak Self Study Guide i çıkardiklarinda da hemen satın almıştım. Ama çalışmak pek kısmet olmadi. Bu sene de ekim ayında Ankara'da yapılacak olan sınava başvurdum. Tabi sadece başvurdum pek çalışmaya baslayamadim. Ama geçen hafta arkadaşımın bana sınava hazirlanmam için gönderdiği kargoyu alınca ister istemez biraz motive oldum ve çalışmaya basladim denebilir. Internette Gmarket te ve Ebay de de var bu kitaptan. Almak isteyen olursa diyerekten resimleri ekliyorum.
Zaman buldukça daha ayrıntılı çalışma yöntemlerini yazacağım.



Kitabın dıştan görünüşü. Tamamen Topik için düzenlenmiş bir kitap.
Dinleme , Yazma ve Okuma bölümlerine hazırlanma ile ilgili püf noktalar var.
Sonrasında eş anlamlı kelimeler, zıt anlamlı kelimeler ve deyim atasözleri yer alıyor.
Devamında da gramer yapıları ve örnekleri var.
Bu kısımlara çalışılıp bittikten sonra da 3 adet deneme sınavı ve deneme sınavının ayrıntılı çözümleri var. Gerçekten çok hoşuma giden bir kitap oldu. Sınav için her şey fazlasıyla düşünülmüş. Ancak benim çalışmaya ayıracak vaktim bile yok şu an için. Sınava 1 ay kalmışken..


 
Kitabın başlangıcı bile insanı gaza getirmeye yetiyor.
Hedeflerinizi yazdırarak başlıyor.
Ve sayfa sonunda da ''Sen Yapabilirsin, Bugün de hayallerini ve hedeflerini unutmadan kendine güvenerek başla'' yazıyor.
Bunlar da benim küçük çapta hedeflerdi
Ama çalışma hedeflerine uyamadım tabi =(

18 yorum:

  1. heeeeeeeey hoşgeldiiiiiin :)

    YanıtlaSil
  2. eski yazılarını okudum yaa hepsini hatırladıım. bi de son yazıma baksana biiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen geldim.^^
      hatirlamana sevindim ya eskiden epey haberlesiyorduk ^^

      Sil
  3. merhaba size mail gönderdim cevap verebilir misiniz? :)

    YanıtlaSil
  4. nereden alabiliriz bu kitabı?? lütfen cevaplayın

    YanıtlaSil
  5. bu kitabı almayı çok istiyorum lütfen yardımcı olun ihtiyacım var

    YanıtlaSil

^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...